I don't want to miss a thing

gammal klassiker med aerosmith, den är fortfarande lika fin :)
a moment I spend with you is a moment I treasure

jaha. en lugn och skön dag idag. vaknade vid åttatiden av klockan, upp och tog en dusch, frukost och så bar det av till skolan. två lektioner idag, började med franska, gjorde det muntliga provet med filip och inessa, gick nog ändå helt okej ändå, räcker med vg för att jag ska få mitt mvg hoppas jag. fick reda på läs och hör också, fick vg på läs och mvg på hör! helt klart över förväntan, riktigt skönt. efter franskan var det matte, jobbade om historiska matematiker, jag och sally tog den enda kvinnan, kovalensky? något sånt :) fick reda på nationella där också, vg iallafall :) ett poäng från att ha möjlighet att få mvg, men ja, smällar man får ta. med tanke på omständigheterna är jag ändå jättenöjd.
sen hem, och blev en lugn eftermiddag med sagan om ringen-tittande, var tvungen att se den till vårt försök att göra en förkortad version som ska ske till helgen. får väl hoppas att det går bra, om de andra har någon tanke på att planera över huvud taget så ska det nog lösa sig.
på ett sätt är det himla skönt att det regnar tycker jag. då känner man ingen press att man behöver vara ute och sola eller göra något bara för det är fint väder, utan man har all anledning att bara ligga inne och ta det lugnt och värja sig mot virusen som strömmar runt i kroppen. det enda som är jobbigt är när man faktiskt måste gå ut, som på väg till bussen eller så, men det är ju faktiskt inte många minuter om dagen.

imorgon ska vi åka till hörjelgården för en tvådagarsexkursion. måste säga att jag är lagom pepp på idén om att vara ute och kolla på växter och djur och sånt, särskilt om det ska fortsätta vara sånt här väder. men, jag har hört att det skulle bli soligt och varmt imorgon, så vi får väl hoppas att det stämmer så får det bli gummistövlar och bikini på, haha! den synen.. kommer alltså tillbaks på onsdag, och har mobilen med mig fast de säger att det inte är så bra täckning där, får hoppas att det är någon iallafall :)
missar en match också, men jag vet inte om jag ska betrakta det som bra eller dåligt. allt med fotbollen känns väldigt halvt nu. jörgen som pausar, en inställning som suger för min egen del. det kanske är dags för mig också att ta en paus snart. har ju faktiskt inte haft någon sen jag började för snart 8 år sen. men nä, det är nog bara snack från min sida. ofta jag skulle pausa från fotbollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0