autumn leaves

kallt. tomt. ensamt. igen, känner de tre allt för bra nu. idag kom årets första mer ordentliga snö. vet inte riktigt vad jag tycker egentligen. på ett sätt så himla mysigt. bland det bästa som finns är att ställa sig någonstans där det inte är gatlyktor och titta rakt upp i himlen när det snöar. det ser galet mäktigt ut. typ som när man åker bil och det snöar, det ser också riktigt fett ut. som tusentals stjärnfall som kommer mot en samtidigt. mäktigt.

fysikprovet gick nog bra ändå. jag får vg antagligen, på provet och i kursen. gäller bara att inte faila slutprovet alltför hårt. eller kanske till och med försöka drämma dit ett mvg där. det blir nog körigt förstås. på idrotten fick jag inte vara med ("du har bara ett virus, det kommer gå över inom två veckor efter att du fått det annars får du komma tillbaks" ja men det är två veckor på söndag? "ja vad skönt, då borde du vara på bättringsvägen!" tack och adjö) så jag slog lite badmintonbollar med ivo sen orkade jag inte mer så jag la mig i en soffa i victoriastadions foajé och tittade på fotboll, grekland-italien, och pratade lite med jonas och amalia. efter det bar det av mot handbollen på filips cykel, stabil skjutsare som attans. väl där träffade vi birger och co sen gick jag till den andra filipen och rebecca och tittade med dom. det är en mäktig grej ändå, hela alltet med slaget om lund och så, skolorna möts osv. tråkigt att folk ska förstöra genom att kasta in bollar och snöbollar på plan (resultatet kan ni ta reda på själva).
här är ett klipp från sydsvenskan om matchen: http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_lund/article391845/Se-Katte-och-Spyken-drabba-samman.html?context=webbtv

för övrigt är det det värsta med att det kommit snö. snöbollarna. det är vidrigt! kallt, blött och förnedrande. om det inte råkar vara någon man tycker om vääldigt väldigt mycket som kastar den. typ johan. det skulle kanske gå. kanske.

efter handbollen mötte jag maria och vi åt och pratade en hel massa, hade mycket att ta igen men nu är vi på banan igen :) vi såg patrik 1,5 också, faktiskt riktigt gullig film, helt klart sevärd. efter det åkte vi till staffanstorp, maria skulle handla mat och åka till genarp och jag kunde lika bra bli hämtad där som i dalby så jag hängde med. JÄVLAR vad kallt det var, helt sjukt. mina tår värkte en lång stund innan dom helt domnade av, för att sen börja bulta av smärta igen när de började tina i bilen. tack iallafall för en mysig kväll maria! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0