to kiss you when you start your day

sudoku är min största hobby för tillfället. sorgligt nog (http://www.svd.se/kulturnoje/spel/sudoku/). satt och pratade med malin och insåg hur nördig jag lät!
"ja, men det är lite som beta, fast man kan inte förlora, vilket passar mig bra, eftersom jag inte gillar att förlora direkt. sen finns det fyra svårighetsgrader så man kan alltid lyckas liksom! plus att man kan få ledtrådar om man fastnar"
suck..

sen kom jag på att jag nog glömt skriva om att jag fick en katalog i veckan, från uppsala universitet. UNIVERSITET! för jävelen. jag har inte ens gått halva gymnasiet.. men det har jag ju nästan! jag dör. följdreaktionen: katalogen åkte i soptunnan. ur psykologisk aspekt: förnekelse.

och så måste jag säga att jag ÄLSKAR mina och amandas kom ihåg-sånger till kemin. och det var mysigt idag, vi satt och pluggade med levande ljus i hennes uterum. great :)

kapitel elva (melodi: askungen, mössens syvisa)
När en vattenmolekyl har bundit till sig alla joner
då är det en jon-dipol
den har hydratiserats.
Och löslighet är halten hos en mättad lösning
och efter hand som temperaturen stiger ökar lösligheten
vatten i en jon är kristallvatten

När gastrycket de stiger ökar lösligheten för en
.. gas i en vätska
.. gas i en vätska
men lösligheten minskar när temperaturen stiger
och lika löser lika detta var kapitel 11 och
nu har vi inte mer till denna texten

kapitel tolv (melodi: djungelboken, kung lui (inte riktigt färdig, men ni är fria att hitta på en egen fortsättning!))
Vid en kemisk reaktion kan energi ej nyskapas,
eller förintas, bara omvandlas från en energiform till en annan.
Hela molekylen rör sig åt ett håll - detta kallas translation
två andra sätt att röra sig är rotation och vibration.

Å wopido! Exotermareaktiooooner (wopidobidoba)
sker under avgivande av energiiii.
Och endoterma reaktiooooner.
Sker under upptagande av eeenergi.
Då är delta H mer än 0.

Värmeinnehållet för ett ämne kallas ämnets entalpi.
Om delta H är större än noll är den exoterm sen tvärtom.
Förbränningsentalpin, delta håå-c är entalpi ändringen när
en mol av ett ämne förbränns fullständigt och den är alltid mindre än noll

Å Wopido! Bindningsentalpin, delta håå f (istället för: wopidobidoba)
är entalpiändringen, när 1 mol av ämnet , bildas uuuuur
grundämnena ..

Kommentarer
Postat av: sandra

ni är inte friska. man gör inte kemi kul. för det är INTE KUL.

2008-11-11 @ 22:46:48
Postat av: maliiinn

hums.. fina visor, men ja förstog inte melodin är ja rädd..

2008-11-13 @ 20:55:09
URL: http://awiyh.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, fan va smart! :)

2008-11-13 @ 23:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0