to treasure every dawn

jag har blivit en dålig bloggare på sista tiden. ingen uppdatering sen förra söndagen vid ungefär denna tiden. kanske ska berätta om hur det gick med veckans alla planer.

matteprovet kändes faktiskt väldigt bra, jag gjorde alla uppgifter och det kändes inte helt fel iallafall. dock är det alltid likadant med fysik och matteprov - det kan ha gått precis hur som helst. birgers firande blev inte av pga omständigheter vi inte kunde råda över. jag lyckades inte titta på alla avsnitt av julkalendern, bara de första tre eller fyra, men tror att jag och johan ska ha ett maraton på jullovet, en hel dag när vi vilar upp oss i sängen med en chipspåse (dill såklart) och ser alla avsnitt av julkalendern (han vet det inte än). fick tillbaks fysikprovet, biotekniksprovet och religionsarbetet, alla tre hade gått bra vilket känns väldigt skönt.

i fredags åkte jag och johan, mot jönköping. vi har ätit, tittat på idol, tittat på film, bowlat, promenerat i superfint väder (längesen solen var framme, man blir verkligen upplyft av det!), tittat på bebis-saker och myst. en mycket trevlig helg! nu sitter jag i vårt nyrenoverade vardagsrum och lyssnar på musik. har gjort en riktigt chill spellista på spotify, mys. pappa och grannen målade väggarna och la in golv förra veckan, flyttade runt lite med soffan och fåtöljerna och i helgen medan jag varit borta tog mamma och ellen in julgran och klädde. vi har som tradition att ta in granen redan till lucia eftersom vi aldrig är hemma över julafton, sen kastar vi ut den rätt kvickt efter nyår. känns rätt lagom.

på tåget på vägen hem idag satt en ca treåring och pratade med sin mamma på tåget.
mamma: ta på dig jackan och väskan nu?
treåring: men den är så tung..
m: är den tung? varför det?
t: det är så mycket saker i den..
m: men du orkade bära den innan ju?
t: men nu är jag trött..
m: men du är väl en stor tjej?
t: JA! jag kan själv.
m: tror du det snöar nu när vi kommer hem?
t: nä det är ju mörkt.
m: kan det inte snöa då?
t: nä!

imorgon ska jag springa, gå i skolan, barnvakta de små barnen, sen ska jag och ellen åka till skanör och leverera salami och äta kvällsmat! mysigt. på onsdag börjar jobbet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0