but you did

jag och johan har lämnat snön, kylan och det vackra vädret i dalarna för att komma ner hit, till snöblask och någon plusgrad. vi har blivit sjuka båda två, på nyårsdagen fick jag urinvägsinfektion och igår började johan bli förkyld och var varm som en stekpanna i natt. i morse medan han sov var jag och mamma och hämtade ut penicillin och handlade inför kvällen, inte hem till lugnet utan full fart och gäster givetvis, vi som aldrig brukar ha gäster. det blir nog trevligt, om inte annat god mat iallafall.

nu ligger min lilla sjukling med benen i mitt knä och har somnat igen här i soffan. hemsk som jag är tvingade jag upp honom vid ett och tryckte i honom en macka, halstabletter och alvedon, så förhoppningsvis mår han lite bättre när han vaknar iallafall. jag tänkte underhålla mig med att kolla upp alla bloggar jag missat under veckan jag varit borta, och dessutom tänkte jag lägga in några bilder här.

nyårsafton blev väldigt lyckat, jag och johan och simon och rebecca var i simons systers lägenhet och lagade mat, badade katt, spelade spel och myste. nyårslöftet i år är inte särskilt omöjligt, det får bli att ta tag i träningen. bestämma mig för hur jag vill göra med fotbollen, och annars hitta ett annat alternativ. målet är att träna minst tre gånger i veckan, eller iallafall regelbundet. har knappt tränat nu i höst, och kom fram till att jag inte varit sjuk så ofta någonsin som jag varit i höst, först krånglet med munnen, sen den fruktansvärda förkylningen över jul och nu urinvägsinfektion. inte bra alltså. dessutom är det svårt att komma igång att träna när man precis varit sjuk, det är lätt att skylla på något, men nu är det skärpning för min del.


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi satsar fotboll Tilda, det hade varit så kul :(

2009-01-03 @ 20:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0