I found a place where I could stay

i måndags var jag barnvakt till de små barnen jag bara passat en gång innan. de är 2 och 4 år, elise och johannes. elise är så himla gullig. vi satt och skulle äta, så hade hennes mamma delat maten till henne så fick hon tallriken så sa cecilia: det är jättevarmt så ta det försiktigt!
elise visste att man skulle blåsa på maten så hon började blåsa rätt men i takt med att andra saker hände kring bordet riktades blicken och blåsandet på andra håll, men hon var lika glad för det. maten svanlade innan hon kom på varför vi satt vid bordet egentligen, juste, för att äta! tur det så hon inte brände sig. när hon väl började äta gjorde hon det med en sked. först försökte hon få upp mat på skeden, men till slut orkade hon inte jiddra längre och tog andra handen, la maten på skeden och stoppade in den i munnen. haha så himla söt, gulligt att hon försökte äta från skeden iallafall.
lite senare kom hon springandes, "kissig!!!" så vi gick in på badrummet och hon pekade på toan och jag bara nä men elise du har väl en potta? hon bara okejdå.. så satte hon sig och så satt hon där en stund. till slut blev hon väl otålig, för hon böjde sig ner och kollade efter, "nej, inget bajs!", så tog hon på sig byxorna igen och sprang ut.

nationella provet idag gick bra tror jag, satt väldigt länge för att vara jag och det känns ändå tryggt. gillar att skriva i aulan. när jag kom hem städade jag mitt städområde, ovanvåningen. när jag ändå var i farten städade jag mitt rum, och DET kära läsare behövdes verkligen. har inte städat sen i somras. ser ut som ett nytt rum nu :) träningen ikväll blev inställd pga stormen som råder ute. tråkigt att det inte blir träning fast skönt att slippa gå ut. fick samlingstid till lördag också - blir hämtad här 04.50. huuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0