makes me wrinkle my nose

jaha, en vecka sen sist. hej kära blogg. eller läsare, eller whatever.

det känns som att den 23 oktober, dagen då vi äntligen fick höstlov, var imorse, eller iallafall igår. lovet tog slut innan det ens hann börja och det känns förjävligt. två partaj och en parisresa senare så är lovet redan slut och trots denna lilla extradagen (d-dag med utvecklingssamtal, jag tar mitt via telefon om exakt 20 minuter) på lovet känns det alldeles för kort.
inte för att jag inte har haft ett bra lov. nej, jag har träffat mycket människor, vilket jag ville, och parisresor är det ju aldrig något fel på (förutom att denna varade en dag för länge enligt min mening). saknat tjejerna i klassen, annars har det väl innehållit allt det borde innehållit - förutom tid.

paris var fint, betade av eiffeltornet, champs elysées, triumfbågen och place de la concorde redan första dagen och fortsatte i samma anda - maraiskvarteren, louvren (vi gick aldrig in), notre-dame, bokinisterna, sorbonne osv osv osv. bilderna kommer nog snart upp på facebook. inessa vi bodde förresten vid gare d'Austerlitz, nära latinkvarteren.

som sagt är det d-dag. vaknade av att telefonen ringde oändligt länge vid nio, och kände verkligen inte för att gå upp. dagens planer är plugg, plugg, handbollsuttagningar med spykens if, plugg, träning, plugg. men det är samhällsprov på onsdag, så jag är så illa tvungen. samhäll är det värsta jag vet. beror både på tristessen ämnet innebär, min egen okunnighet och vår okunniga lärare. på onsdag ska jag helst kunna allt om "så styrs sverige" iallafall, så det är väl bara att sätta igång. snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0