if you weren't real I would make you up

Jag glömde ju berätta hur det gick på intervjun förra veckan! Det visade sig vara en gruppintervju där vi först fick berätta lite snabbt om oss själva och sen diskutera olika frågor om service. Det gick tydligen bra för mig och jag blev kallad till individuell intervju, vilken var idag. Jag har alltid tänkt mig en arbetsintervju som ganska stiff, ta i hand, gå in på något kontor, krystat dricka lite kaffe och titta granskande på varandra, och mest av allt har jag tänkt att det ska ta ett tag. I alla fall en halvtimme. Jag kom dit, vi satte oss i resturangen och det hela var som ett litet kort samtal om mig på fem minuter. De skulle ringa innan veckan var slut och berätta om jag fått jobbet eller inte. Det känns som att det gick bra men samtidigt vet jag inte varför de skulle välja mig framför någon annan. Det löser sig väl.

Haha fick precis världens bästa erbjudande. Lördag-söndag i Göteborg, betalt hotell och 2000 kr mot att jag kör upp och hjälper White Tiger på någon mässa, med Linda dessutom. Fy fan vad fett det hade varit. Suck, varför händer inte sånt helger man inte har planerat in i minsta detalj :( Fast Johan kommer iallafall hit och vi ska se Spyx med Birger och passa barn, så det blir ändå bra.

Just nu läser jag första boken i en serie där jag redan läst de två fortsättningarna (Livstid och En plats i solen). Nobels Testamente av Liza Marklund. För de som inte läst serien är det ett riktigt hett tips, de är lagom lättsmälta och riktiga sidvändare. Passar perfekt på stranden eller i soffan eller vid frukosten. Även hennes tidigare böcker, t ex Gömda och Asyl är väldigt bra, men lite tyngre. Boktips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0