det här är inget liv, det är ett sorgligt substitut

Nu är jag hemma från Dalarna och imorgon är det tillbaka till vardagen. Eller inte tillbaka kanske, men in i vardagen. I min nya vardag, som bara består av jobb och fotboll som obligatoriskt. Inte en endaste liten läxa.
Vi har haft en fullkomligt underbar vecka. Mycket mys med Mumin, hemmagjord glass och te. I lördags var vi och red islandshästar med Johans mamma och syster, Birgitta och Jennifer. Det var verkligen jättejätteroligt, jag saknar hästarna något gruvligt ibland. I höst ska jag försöka börja rida igen. Kanske att jag börjar redan idag och följer med mamma till stallet. Fick en hetsig häst i lördags, Leira. Det gick bara bra men mitt högra ringfinger mår inte alltför bra nu.
På lördagkvällen hade vi kräftskiva, det var också jättekul. När vi ätit spelade vi spel, hur kan man säga att en flygel inte är en möbel?! Hujedamig de där dalmasarna alltså.. :)
Efter nattåget inatt var det bara att sätta sig och ringa till jobbet. Min inloggningstagg har inte fungerat så jag har inte fått lön för juli. Woho. Nu ska jag skriva upp ett schema över hur jag jobbat och faxa in i eftermiddag. Det är så tråkigt när allt klyddar hela tiden, jag är trött på det. Fast det är inte deras fel heller. Nu ska jag äta lite frukost sen är det dags att sova innan jag ska åka in till stan och träffa inessa och skriva in oss på nationer och sånt skoj (jobbigt). Hon har minsann mycket att berätta efter sin tågluff, I like!! Vältrar mig i alla andras intressanta somrar nu när min egen varit så tråkig.
Måste klaga lite också. Jag vet inte när jag och Johan kommer ses nästa gång i och med hans flytt mot Skövde och osäkerhet med lägenhet, schema osv, och det dödar mig långsamt. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0