what did you say?

Nu har båda mina löningar kommit, från Mormors och tidningarna, och jag känner mig som en ny människa. Lite gladare, väldigt mycket rikare. Jag tror aldrig jag har ägt såhär mycket pengar. Fast sätter över det mesta på sparkontot. Känns bäst.

Idag kände jag för första gången efter studenten att ett kapitel i mitt liv verkligen är avslutat. Min obligatoriska skoltid är över (nä jag vet att gymnasiet är frivilligt men nuförtiden är det ju knappt det). Min sysselsättning numera: jobbar. Tilda. Jobbar. När jag hoppade på bussen i morse med alla små 94or som börjat ettan kändes det så fel. Jag kände mig gammal och samtidigt så himla liten. Alldeles för liten. Inte färdig. Jag tror verkligen jag behöver det här året för att lära känna mig själv. Det känns läskigt men fruktansvärt bra.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Små 94:or... japp! Jag vet inte ens vilka från Lomma som är födda 94. :P

2010-09-01 @ 00:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0