it's probably 'cause you think you're cooler than me



Igårkväll hade jag, Amanda och Sally tjejkväll, lagade middag, drack lite för mycket vin, och det viktigaste av allt - snackade en himla massa om allt och inget, uuunderbart.

Dag 10 - min passion

Denna punkten är lite delad för mig.
När jag var liten sjöng jag ALLTID, hela tiden, för alla som ville och inte ville höra. Jag gick i barnkör hos Gullan Bornemark och senare gick jag i kyrkokör ett par år men tyckte inte det var speciellt kul. När vi började med körsång i skolan fick jag verkligen blodad tand och när jag börjar plugga ska jag försöka få tummen ur röven och gå med i någon kör. Hur som helst, att sjunga är bland det roligaste jag vet.
Min första passion i livet, förutom att sjunga, var hästar. Det var ganska logiskt att det blev så, då mamma har hållit på med hästar sen långt innan jag var född och alltid haft hästar under min uppväxt. Från att jag var 3 år red jag på ridskola, när jag var 8 blev jag medryttare på en häst i mammas stall och när jag var 11 fick jag min första egna häst, Oboy, världens mest egensinniga lilla russ, han var jätteelak mot alla som red utom mig.
Någon gång däremellan började jag spela fotboll och länge höll jag på med bägge delar. Under högstadiet blev jag tvungen att välja, det gick inte att hålla på med allt samtidigt, särskilt inte när jag hade egen häst, så det blev att jag slutade med hästeriet. Det var hemskt när jag skulle lämna bort Oboy, en av de värsta dagarna i mitt liv so far. Vi fick lura upp honom på släpet med en havrehink för han avskydde att åka transport, stackarn.
Efter det har det bara varit fotboll som gällt i flera år. Min fasta punkt i vardagen, att komma iväg från allt och bara ha roligt. Dock har jag saknat hästarna på sista tiden, började lite smått förra hösten men sen flyttade hästen jag red och så rann det ut i sanden igen.
Så min passion har delats mellan fotboll och hästar. Och att sjunga, förstås.

Kommentarer
Postat av: Linafina

då räknar jag med att det är du som är dansbandsdrottningen på nästa årsfest! :D

2010-12-12 @ 21:41:30
URL: http://ellen-andre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0