så du vill bo på easy street, aldrig riskera nåt, aldrig växa upp


Förutom Johan så ligger de här två pärlorna bra till på bästavän-listan. Och Inessa såklart.

Hade mys och peppnings-fika med Amanda och Sally i eftermiddag. Jag måste säga att jag mer kände mig som en bra vän som ställde upp i nöden när jag föreslog fika än att det faktiskt var något jag ville - jag längtade BARA efter soffan. När vi väl sågs flög tiden och plötsligt kom jag inte hem förrän halv sex. Vi saknade Inessa men henne blir det lunch med imorgon istället.
Ikväll var Malin hemma i byn och hälsade på så jag hjälpte till att passa hennes syskon och sen gick vi på långpromenad i kylan. Alltid skönt att ses.

Till dagens - Dag 07, 5 saker jag tycker om/inte tycker om med mig själv
Passande, idag är det ju den 7e december och allt (f.ö. min och Johans 28-månadersdag, kanske inte så mycket att fira).

Fem saker jag tycker om med mig:
- För det mesta är jag glad och positiv, både utanpå och inuti.
- Jag har lyckats med ett långdistansförhållande på drygt 60 mil i 2 år (numera bara 40), det kräver både vilja och styrka jag inte trodde jag hade.
- Jag har väldigt lätt för mig med det mesta.
- Jag är utåtriktad.
- Jag är trygg i mig själv.

Fem saker jag inte tycker om med mig:
- Jag får fruktansvärda humörssvängningar när jag är trött och/eller hungrig.
- Jag hatar att ha fel.
- Jag har usel självdisciplin vad gäller allt från att gå och lägga mig i tid till att äta rätt.
- Jag har svårt att göra mig av med första intrycket av någon.
- Jag har världens sämsta syn, närsynt som en 80-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0