känner efter om det här är att vara fri, om det här är ett liv med någon mening i

första dagen på praktiken, är om jag inte skrivit det innan på röntgenavdelningen på universitetssjukhuset i lund. i förmiddags var jag på barnröntgen, de var jätteledsna och ville inte alls äta kontrastmedel/få det uppstoppat genom rumpan (ändå rätt vettiga barn alltså!). dock blev dom glada efteråt för dom fick ju fina klistermärken. fick kolla på olika gamla bilder också och se skillnader mellan hela och brutna skelett och om hjärtat var förstorat osv. spännande!
jag lunchade med inessa, hon hade massa spännande news och jag satt som klistrad (framför tvn höll jag på att skriva men det hade ju varit helt fel). stötte även på massa andra spykister som praktiserade på sjukhuset, de flesta på barn.
på eftermiddagen var jag på ultraljud. började jätteintressant, en man hade fel på sköldkörteln så först tittade vi på den med ultraljudet och sen gick läkaren in med en nål och tog prover på olika "knölar" där inne. efter det hade vi en med en eventuell blodpropp i benet (det var ingen blodpropp) och sen var det inga fler patienter för dagen, så vi fikade och snackade skit och läste tidningar.

träningen ikväll blev inställd pga vädret, mamma hade redan ställt in träningen för min del så det var väl rätt bra ändå. istället blir det kemiplugg, ska ha provet imorgonbitti och känner att jag verkligen inte har pluggat tillräckligt. har bara typ 10 stenciler med uppgifter jag ska göra, och helst kunna, ikväll.. det blir en lång natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0