you're in the city of woman

idag hände något som inte händer särskilt ofta. jag blev inspanad. riktigt sådär så han inte kunde släppa blicken från mig genom hela källarkorridoren (och det är ingen kort korridor!). givetvis var det vid min u-ringning hans blick fastnade vid (jag menar, han var ju trots allt kille). min första reaktion borde kanske varit "ojojoj, jag måste vara riktigt snygg idag!" men tänkte snarare "oj, har linnet trillat ner, eller är det för u-ringat?". givetvis tittade jag efter efteråt, men tyckte inte det var så farligt. frågade amanda också när jag stötte på henne sekunderna senare och hon tyckte inte heller det såg konstigt ut. blev iallafall inte inspanad något mer, skönt!

jag har träningsvärk i underarmarna. jag, kristian och jagge var nämligen på polhem och hämtade "biljett-tröjorna" inför superbowlen. lådorna var heelt sjukt tunga och mina fingrar och underarmar var inte vad de borde efteråt. har dessutom kört automatare för första gången i mitt liv - gick bra så fort jag slutade behandla bromsen som kopplingen, dvs trycka ner den fullt (=tvärbroms i en automatare, =köra "mjukare" i en växlad). när vi burit klart de 13 lådorna belönade vi oss själva med fika, det var vi värda.

kom hem och bytte om, stack till skrylle med jaggs och sprang femman, kom hem och styrketränade lite, duschade, gav pappa presenter (han fyllde år i lördags men var inte hemma) och åt en supergod middag. nu borde jag verkligen göra matteuppgifterna, men jag är inte ett dugg sugen. surprise?

ett av pappas paket var från ingrid, hon hade skickat ner det från stockholm. hon hade skickat med bilder från rhodos, och gud vad jag längtar tillbaka. brun, fräsch och framförallt - lugn. det var verkligen jättebra för mig, en vecka ledigt till att bara tänka på mig själv och skippa allt hemma. ska scanna in bilderna vid tillfälle, dvs om ett år eller så. nä, skämt åsido, förhoppningsvis lite snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0