anything I'm not

i natt hade jag den sjukaste drömmen. jag drömde att jag sov ända till klockan tolv inatt, dvs ungefär 23 timmar, och följdaktligen missade HELA denna dagen, fysikplugg, att vara barnvakt, träning och tjejkväll. hade hjärtat i halsgropen när jag vaknade, herre gud. blev glad när jag upptäckte att klockan bara var halv tolv på dagen och vände mig om och läste några sidor i min bok istället. skönt.

som sagt är jag ledig idag, och imorgon för den delen. pappa och ellen åkte till vallåsen imorse men eftersom jag ska vara barnvakt fick jag stanna hemma. synd, men skönt att ha huset för sig själv för en gångs skull. lyssnar på lenka och njuter av livet. eller ja, fryser och har lite ångest för att jag inte börjat plugga än, men förutom det njuter jag. fysikprovet är inte förrän nästa fredag men känner jag mig själv rätt kommer jag behöva all förberedelse som är möjlig. dessutom ska jag vara barnvakt tre kvällar och träna tre/fyra nästa vecka (hur det nu ska gå ihop) så ska försöka plugga undan innan dess. måste skriva projektrapport också. det får bli imorgon, ett fysikkapitel idag och så tar vi projektet imorgon. deal.

och så saknar jag johan något sjukt. vände mig om och letade efter honom i sängen hur många gånger som helst igårkväll för att komma på att juste, ingen johan. det är extra tomt när man är ensam hemma. påminn mig om att jag inte ska flytta hemifrån utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0