your skin like porcelain

Solen verkar vara här för att stanna (det skulle jag aldrig sagt, såg nu att det ska regna imorgon.. Värmen ska iallafll hålla i sig). Idag satt jag ute och solade i en timme ungefär och läste ut min bok, sen satt jag i skuggan och pluggade. Det känns helt okej inför fysikslutprovet imorgon, bättre än jag trodde det skulle kännas dagen innan det största provet jag någonsin skrivit.

Ikväll var det min första träning med den nya tränaren, Rikard. Det kändes faktiskt riktigt bra, mycket bättre än jag trodde att det skulle göra. Han verkar vettig och trevlig, och träningen ikväll var rolig med mycket variation och bra tempo.

Imorgon har alla förutsättningar för att bli en riktigt bra eller en riktigt dålig dag. Kan komma på tusen saker som kan gå fel, men det kan också bli en av de bästa dagarna på länge om allt går bra.
Först vill jag gärna inte försova mig på morgonen. Sen vill jag att det ska bli fint väder så att jag blir på bra humör. När jag sätter mig på bussen vill jag helst inte upptäcka att batteriet är slut på iPoden, vilket händer titt som tätt (vadå, ladda?). Innan slutprovet ska jag ha två lektioner - matte och kemi. På dom vill jag gärna slippa allt vad fysik heter. Jag vill också gärna äta goda kakor och slippa irritera mig på folk, vilket jag märkte att jag gjorde ganska mycket idag. Sen kommer dagens riktiga värdemätare - slutprovet. Om det går dåligt kommer min fredag vara svår att rädda. På kvällen ska vi ha grillkväll, så då får det gärna låta bli att regna så vi kan tända grillen, och jag vill inte ha tusen sena återbud.
Som sagt. Morgondagen har alla förutsättningar för att bli både riktigt bra och riktigt dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0