get confused and you fade away

Inatt hade jag en riktigt dålig natt sömnmässigt. Som jag misstänkte hade jag väldigt svårt att somna - lyckades inte förrän vid halv ett-snåret. Det var liksom inte så att jag låg och vred mig utan det var skönt att bara ligga där, men ju mer klockan blir desto mer stressad blir man för att man inte kommer hinna sova så mycket som man behöver och så blir det bara svårare och svårare att somna.
Vaknade till vid halv två när pappa gick och la sig efter jobbet (vilket jag aldrig gör i vanliga fall) men kunde somna om ganska lätt igen. Vid två började ett monsunregn utanför fönstret och jag vaknade igen (vilket jag aldrig heller gör - vanligtvis sover jag som en klubbad säl) och somnade inte förrän det lugnat sig vid halv tre. Jag är hyfsat trött och har varit hyfsat lättretlig hela dagen.

Efter jobbet var jag och Ellen på H&M och fyndade. Vi hade samlat ihop alla olika klubb-erbjudanden vi hade liggande hemma som var påväg att gå ut (3 för 2, 50 kr rabatt vid köp över 400 kr, 20% på kosmetika och hudvård) plus att det var sista dagen på "100 kr rabatt på alla jeans"-kampanjen och kom hem betydligt fattigare. 1200 kr ungefär, minus lite drygt 200 för rabatter och så glömde hon dessutom slå in två saker upptäckte vi efteråt. Fick iallafall inhandlat ett par jeans (mina favoritjeans sprack ännu mer på jobbet idag, situationen blev ohållbar), en mysig mossgrön tjocktröja och lite bra att ha-saker. Ellen fick med sig en skitsnygg kavaj och en skitsnygg skjorta, tur att vi har samma storlek!
Ikväll var Malin här och åt med oss, sen tittade vi på "Swap" och Idol. Supermysigt som vanligt.

Just nu när jag sitter här och är trött, så är jag påväg att få en sån där mindre kris igen. Japp, jag har börjat se ett mönster. Har aldrig riktigt trott på det där att man blir
1. frusen
2. lättirriterad
3. superglad/superledsen i omgångar
när man är trött, men när jag rannsakar mig själv stämmer dom alla tre mer än väl. Jag kan vara irriterad i en timme för att Ellen går in på badrummet samtidigt som jag tänkt gå in där. Så innan jag får en ångestattack/kris och börjar kvida och klaga ska jag nog gå och lägga mig. Godnatt!

Don't know why I'm still afraid, if you weren't real I would make you up now
I wish that I could follow through,
I know that your love is true and deep as the sea
But right now everything you want is wrong,
and right now all your dreams are waking up,
and right now I wish I could follow you
to the shores of freedom,
where no one lives.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0