I don't care what the whisperers say cause they whisper too loud for me

Dagens låt: Eliza Doolittle – Pack Up. Riktigt härlig, man blir jätteglad när man hör den, särskilt när man kommer till refrängen, en lite halvrivig mansröst kommer och piggar upp. En toppenlåt helt enkelt! Värd ett par minuter av din färdefulla tid.

Igår var jag ledig. Det firade jag med att ligga kvar en hel timme i sängen och mysa och läsa en bra bok för mig själv. Just nu håller jag på och läser "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Den har fått vääldigt bra kritik och alla jag har pratat med som har läst den har älskat den och suttit och skrattat högt. Jag kunde därför inte låta bli att ha skyhöga förväntningar på den, och blev därför ganska besviken när jag började läsa. Nu när jag vant mig lite vid hur boken funkar är den riktigt bra. Lite smådum ibland, lite över gränsen, men väldigt charmig och välskriven. Läsvärd!
Efter att jag legat kvar i sängen var det färdigfirat. Jag hade bestämt mig för att städa ovanvåningen, vilket mamma bad mig om för hur längesen som helst. Jag började med det, dammsugade och dammade och plockade undan hela ovanvåningen. När jag var klar med det tänkte jag att jag lika bra kunde ta trappan när jag ändå höll på och till slut hade jag städat hela huset, sorterat tre maskiner tvätt, dammsugat överallt, rensat ut trasiga skor från hallen och stoppat undan sommarskorna, styrketränat lite på pilatesbollen och duschat. De andra blev helt chockade när de kom hem, det är skönt när någon märker när man ansträngt sig :)
På kvällen kollade jag på u-lagets match mot röstånga, 2-2 efter bra spel från tjejerna!

Idag öppnade jag på jobb, sen handlade jag mat och ikväll lagade och åt jag maten med una, agnes och jenny. Supermysigt. Imorgon blir det tidig morgon igen, ska skjutsa mamma till flygplatsen, sen öppnar jag fredag, lördag och söndag. Kommer vara pigg som en mört på måndag!

Dessutom har den där febern bitit sig fast. Helt feberfri imorse, men det har smugit sig på under dagen och nu är jag uppe där jag var igårkväll. Hade klarat mig utan det kan jag ju säga, men det är bara att bita i det sura äpplet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0