I'd say go to bed world

Jag är inte insatt i politik och egentligen bryr jag mig inte så mycket, men jag bestämde mig för att en gång för alla faktiskt läsa genom Sverigedemokraternas punkt "En ansvarsfull invandringspolitik" för att bilda mig en egen åsikt om huruvida de är främlingsfientliga på det sättet media framställer dem eller inte.

Efter att ha läst om deras åsikter på hemsidan kan jag inte annat än instämma i att det är sorgligt att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, och inte som det minsta partiet heller, utan som ett parti en bra bit över 4%-spärren med en vågmästarroll (om ni vill bilda er en egen uppfattning kan ni läsa om deras åsikter här).

För de som är intresserade kan jag f ö tipa om att läsa Lasermannen, en skönlitterär bok om lasermannen och Sveriges politiska läge runt 1991 när Ny Demokrati var påväg dit Sverigedemokraterna är nu. Även om Ny Demokrati var på en helt annan nivå så är ändå Sverigedemokraterna som en lite smartare lightversion av dom, vilket är skrämmande verkligt, 20 år senare.

Kommentarer
Postat av: Lina

Gilla.



Och du, Tilda - jag kanskekanskekanske har nåt på G på Tetra om du fortfarande är intresserad. Vi kan snacka mer på träningen på torsdag om du kommer! :)

2010-09-20 @ 22:42:53
URL: http://ellen-andre.blogspot.se
Postat av: Helena

Jag håller helt med dig, Tilda! Själv har jag aldrig varit speciellt insatt i politik och vet inte exakt vilket parti som är det bästa för Sverige. Men att ett främlingsfientligt parti, har fått så stort stöd speciellt i Skåne är oroväckande.

2010-09-20 @ 22:48:58
URL: http://helenaogren.blogg.se/
Postat av: Ines

ellerfuckinghur. jag läste partiprogrammet för att kunna uttala mig och faktiskt veta vad jag snackar om...obehagligt värre.

2010-09-20 @ 23:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0