lose your hunger and you lose your way

När Marie precis hade gått hem från jobbet idag så att jag blev själv kom det in en man och köpte ett bröd. Först velade han jättelänge om vilket bröd han skulle ha, sen när han väl bestämt sig sa han:
- Är du svensk? Eller är du polack?
Jag blev rätt förvånad, har inte blivit misstagen för polack innan, och ser ju dessutom ganska typiskt svensk ut så jag svarade att nä, jag är svensk.
- Är du verkligen det? Helt svensk? Kommer du från Sverige?
Kände mig litel dissad..
Det vägdes dock upp av att pappa berättade att självaste Johan Wester (!!! aka hipp hipp-johan!!!!!!!) tyckte att jag var jättesöt. Och det vinner faktiskt över att en lite halvtaskig gubbe tror att jag är polack.
(Jag tycker förresten inte det är något fel på polacker, glimten i ögat ni vet!)

Jag och Una bestämde igår att vi ska göra långpromenader med hennes hundar till tradition, så igår började vi och idag fortsatte vi. Hur mysigt som helst, och faktiskt riktigt skönt att komma ut även om det blåser och är kallt. Idag fick jag lära mig allt om grisar och kor. Tänk ändå så mycket man inte vet, jag känner mig för det mesta som en lantlolla men vet inte mycket i förhållande till henne som gått jordbruk. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0