gravity is working against me

Jag har förmodligen haft världens skönaste dag idag. Vaknade helt av mig själv efter elva timmars sömn, låg och drog mig ett tag, gick upp och insåg att vädret var i princip lika fint som igår. Gjorde chailatte och surdegsbulle med spickeskinka till frukost, satte mig i fåtöljen och åt den och läste bok samtidigt. Insåg att jag fortfarande hade 1.5 h på mig innan bussen gick, så satte igång att rensa ur vinterskor ur hallen (det gick inte att gå in där, nu ser man till och med golvet!). Gjorde mig i ordning och gick och handlade mat och tulpaner, och när jag kom hem sorterade jag tvätt på längden och tvären. När jag ändå var igång kunde jag ju lika bra ta bort alla kläder från golvet på mitt rum så nu är där också hyfsat rent och snyggt.
Efter mitt städryck åkte jag till stan, fixade ppiller (blir förvånad varje gång över hur fort det går, har målat upp världens bild av hur jobbigt det är i mitt huvud) och sen mötte jag och Inessa upp Sally och Amanda för en låång och härlig lunch på Coffebreak som jag helst aldrig ville ta slut. Påväg dit mötte vi både Beccy och Julia, Pilan och Wea och till sist Linnea och Linus. Kul med massa folk man inte sett på länge. Vi fick bestämt hur vi åker till Peace and Love iallafall (två bilar) och (såklart) pratat alldeles för mycket och alldeles för högt - ägaren kom och bad oss dämpa oss, lite menande sådär. Till slut begav jag mig till Dalby för en kort fika och lite cheesecake med Jagge och Nille. Mysigt!
Ikväll lagade jag mat, falukorv och makaroner stod på menyn. Hur kan man misslyckas? Undrar ni, men tro mig, det går hur bra som helst! Falukorvarna var exemplariska, men jag råkade skvätta i diskmedel i makaronerna. Dom smakade inte konstigt iallafall. Dock blev det väldigt mycket, hade nog kunnat mätta åtminstone 5 personer till. Ops. Efter maten åkte jag efter många om och men och tränade, det var jättejättekul! Riktigt skön och rolig träning (måste bara skryta - för första gången sen jag kom till hardeberga vann jag en tävling där det ingick att springa!!!! OCH så gjorde jag två mål. Inte fy skam!).

och förresten. Dagens låttips inför Peace and Love: The Sounds – Dorchester Hotel

Kommentarer
Postat av: Helena

Tur för dig att jag inte var där då, för då hade det ju varit kört för dig att vinna!;)

2011-03-23 @ 23:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0