I'm gonna find another you

Skolan har rivstartat. Denna läsperioden fortsätter vi med matte och startar två nya kurser - programmering och VFU. Programmeringen är jättekul änsålänge, vi har en fantastisk föreläsare och det påminner lite om problemlösning. Det tar vääldigt mycket tid bara. Matten ska vi inte prata om. Det är svårt, oklart och tar om möjligt ännu mer tid. VFU är en förkortning för verksamhetsförlagd utbildning i sjukvården. I den kursen har vi bara haft en föreläsning och ett seminarie hittills, men den är till för att vi ska lära oss hur det fungerar i vården och lära oss "vårdspråk". Vi ska ha föreläsningar, labbar och auskultationer på olika avdelningar. Ska bli sjukt spännande! När föreläsningarna är klara i VFUn (om två veckor) har vi väldigt chill schema också, vilket behövs med allt vi har att göra i programmering och matte just nu. Kommer bli en bra läsperiod!

På privat-planet funkar inte höften nu igen så jag ska ringa en naprapat i veckan. Visst är det konstigt, har aldrig varit mer sugen på att spela fotboll än nu när jag inte kan, trots minusgrader och snö utomhus. Blir så trött på mig själv! Förutom det trivs jag väldigt bra med livet. Världens bästa klasskamrater och kompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0