I'll take care of you

Sedan sist - jag klarade båda tentorna med en fyra på båda (!) och Barcelona var heeelt fantastiskt! Fint väder, god mat, vackra saker och framförallt, ett fantastiskt sällskap.
 
Den senaste tiden har varit otroligt hektisk. Det är som att tentastressen inte riktigt hann lägga sig innan nästa period började - och har följt med med råge. Teknisk mekanik, människans fysiologi och medicinteknisk design står numera på schemat och alla tre är roliga men tar mycket tid. Mekaniken är riktigt svår, i fysiologin är det mycket att läsa och designkursen hänger som ett mörkt orosmoln över alltihopa. Dessutom har det varit fullt schema med fest, kvällsaktiviteter och diverse möten.
 
Helgen som gick var inget undantag - i fredags tackade våra nollor oss faddrar med middag (lammkött förstås) och en trevlig kväll i Edekvata, sektionens pub. Kvällen slutade i sängen vid halv tre, sen ringde klockan för en lång lördag. Jag jobbade min första sittning på LTH (har bara jobbat på Lunds Nation tidigare), ingen mindre än E-sektionens 50-årsbal! Riktigt kul, vi ställde i ordning bord, dukade och serverade 200 personer. Dock blev det som sagt en lång dag - vi började klockan 12 och var inte hemma förrän tre på natten, och under hela dagen satt jag ner ca 20 minuter. Måttligt trött i fötterna när jag kom hem. Igår ringde klockan tidigt igen, dags för säsongens första inomhuscup! Bombi Bitt cup i Sjöbo stod på schemat och det visade sig att även det blev en lång dag. 8 matcher senare hade vi kommit på delad tredjeplats, väldigt nöjda och glada! En rolig dag.
 
I veckan står 8-17-skoldagar på schemat, tillsammans med valmöte på sektionen, födelsedagsfirande, träning och en hel del plugg.
 
Sist men inte minst, en härlig bildbomb från Barcelona. I ordning: Alla "ungdomar" uppe på ett av Gaudis hus, hela gänget utanför Sagrada Familia, jag på Camp Nou (Barcelona - Celta de Vigo), jag Erik Anton och Ellen inuti Sagrada Familia och slutligen jag och Erik i Parc Guel
!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0