letar efter rispor i ytan

Då var det klart - det blir skidor nästa år också, närmare bestämt i Bad Gastein vecka 3! Jag, Sally och Emil ska åka med ett gäng bme12or, ska bli riktigt kul!
 
I fredags lagade jag och Erik middag och tittade på fotbollen och sen såg vi en film, Seeking a friend for the end of the world, med Steven Carrell, riktigt mysig film! Seriös med roliga inslag. Den rekommenderar jag varmt. I lördags var vi först på Utmaningarnas hus på Limhamn med laget (mitt lag vann!!!) vilket är lite som Fångarna på fortet med olika celler man går in i, riktigt kul! Efter åt åkte jag och hämtade Ellen också körde vi upp och hälsade på farmor i ruskvädret, jättemysigt. Min kusin Petter och hans flickvän Emma var också där så det var kul att få träffat dem också, blir inte alldeles för ofta nu för tiden.
 
Nu är det mest kaosmycket tentahets. Den 25 oktober är det biologi och den 27 oktober matte. Så långt borta men ändå på tok för nära. Mycket biologiläsning att ta igen innan tentaperioden börjar till helgen, men det ska nog gå. Det brukar göra det till slut. Det är ändå mysigt med tentaperiod, föredrar höst och jul-tentaperioderna framför den vid sommaren, betydligt lättare att sitta inne när det inte är 25 grader och sol utomhus.
 
På schemat den närmsta tiden står en liten tripp till Uppsala torsdag till lördag denna veckan, och den 1 november tar hela släkten sitt pick och pack och åker till Barcelona och firar farmors 80-årsdag! Då ska vi äta gott, titta på vackra saker och se Barcelona- Selta Vigo på Camp Nou. Vilken grej!! Dessutom ska det vara 15-25 grader varmt, kan stå ut med det också. Känns välförtjänt efter tentan.
 
Idag har jag gjort tre dumma saker: slickat på mitt finger, kliat mig i näsan och petat mig i ögat. Precis efter att jag hackat chilli. Prova inte det hemma.
 
Bild från Tignes/Val d'Isère förra året!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0