för skuggan över går'n där aldrig solen lyste in

nu har jag varit hos johan i .. 5 dagar (ja, jag räknade på fingrarna). ångesten jag hade innan jag åkte är som bortblåst, min johan är underbar och dalarna är ju trots allt mitt andra hem. fast gillar det mer på vintern - färre myggor och brännässlor då. och så saknar jag att spela fotboll, och alla vänner såklart.

är i mitt fräschaste tillstånd för tillfället - det fettiga håret i en knut på huvudet, två nyodlade finnar (en på vardera sidan av näsan, mycket snyggt!), osminkad och trött och dessutom ett klädsamt, knallrött myggbett precis under högerögat som gör att jag ser misshandlad ut. det är så det ska vara.

det känns som att jag har varit här en evighet trots att jag nyss kom hit. vi har hunnit med en del - vi har skjutsat johans kompisar, badat, solat, läst, sprungit, haft grillkväll och filmkväll, varit ute i en stuga mitt i ingenstans och fiskat med simon och rebecca (JAG FICK TVÅ FISKAR, DET NI!!) och massa annat. det bästa är att det är 19 dagar kvar.

fast avståndet kommer kännas dubbelt så långt jämfört med förra läsåret, nu när vi varit tillsammans snart 6 veckor i sträck. bara en sån sak som att inte ha sällskap av johan på cykeln breve när man springer, eller att gå och lägga sig och vakna ensam varje dag, eller att inte kunna få en kram eller kyss när man vill.. jag måste sluta tänka på det innan jag går sönder. ska försöka få johan att inse att han är sugen på popcorn så att han gör några jag kan äta upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0