dina ord i natten

min statistik går utför, hopplöst.

dagen bättrade sig och blev faktiskt ganska bra framåt massagen, så skönt så skönt, sally får gärna bli min personliga massör. när jag kom hem tänkte jag då baka kladdkakemuffins (ni kommer ihåg, när jag övningskört första gången sa jag ju att jag skulle laga det? det har inte blivit av förrän idag). jag öppnade kylen och tittade hur många ägg vi hade. 5. och vi skulle ha 4 till maten. till ellens hemkunskapsrecept behövdes två ägg. attans, tänkte jag, men i mitt nya, nyttiga liv är det ju bra att äta så lite som möjligt så det är ju bara bra att göra en halv sats. sagt och gjort, och när jag klickade ut det i formarna fick jag en smärre chock. bara fem ynkliga små muffins blev det. så kom jag på det, hemkunskapsrecept. på hemkunskapen gör man ju bara muffins åt sig själv och snåla som skolorna är så har dom säkert halverat receptet redan innan. suck, men vad gör man inte.

snart ska vi äta räkor och fira pappa lite, ikväll blir det träning tror jag nog om jag inte råkar bli insnöad eller kanske får slut på bensin eller feber eller kräkningar i sista sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0