I want the world to know I'm happy as can be





Eftersom att detta är min blogg tänker jag tillåta mig att vara tillräckligt egoistisk för att bara lägga ut bilder på mig. Igår hade vi bal och jag har aldrig känt mig så fin i hela mitt liv. Jag trodde aldrig jag skulle tröttna på det fina håret eller den underbara klänningen. Det gjorde jag. Vid tolvtiden kände jag bara för att slita av mig allting, hoppa i duschen och gå och lägga mig. Som tur var bestämde jag mig för att inte göra slag i saken och åka hem, utan stannade och hade en sjuhelvetes underbar natt. Pappa hämtade mig åtta i morse, och när jag kom hem somnade jag stenhårt, helt utslagen.

Kvällen började igår morse vid halv nio-tiden när jag gick upp, duschade, påbörjade sminkningen och packade ihop grejer jag kunde behöva. Vid ett träffade jag Rebecca och vi åkte hem till hennes pojkvän Axel och hon fixade mitt hår och hjälpte mig på med klänningen osv. Strax efter tre åkte jag hem till Jeppe, där vi hade fördrink, tog lite bilder och drack riktig (!!) champagne (jag har druckit det en gång innan och tycker inte det är så märkvärdigt, men det känns lyxigt). Klockan fem rullade bilarna (nä, inga lyxbilar här, vanlig hederlig volvo) iväg mot Grand och kvällen började. Först minglade vi runt på Bantorget, log så att käkarna låste sig till alla foton, drack mousserande vin och gav till glada rop när vi såg alla fina kompisar och klänningar. Kvällen fortsatte med trerätters, diverse bra och mindre bra tal, kaffe och dans på Grand, innan det bar av till Tegnérs. Mellan Grand och Tegnérs hade jag som sagt en dipp, men jag kom upp igen! På Tegnérs dansade vi som aldrig förr, alla var på topp och hade hur kul som helst. Vid tre var det hejdå Tegnérs och hej Spyken. På vägen mot Spyken hade jag så ont i fötterna att jag helt enkelt bestämde mig för att ta av skorna. Det var hur skönt som helst, tills vi dansade loss i matsalen och någon annan (som inte tagit av sig skorna) råkade landa på min stortå. Blodig och ynklig satte jag mig på innergården och sov en stund istället. Vid sex begav vi oss tillbaka till Grand och käkade frukost.
Jag tror jag ska lägga upp lite fler bilder någon gång när jag orkar. Men idag tillåter jag mig att vara ego. Det får man ibland.

Slutligen. Tack Spyken, för dessa tre åren och för en galet bra kväll.

6 dagar kvar till studenten!

Kommentarer
Postat av: Jennika

Riktigt rolig kväll/natt/morgon. Jag hade stora problem med att hålla mig vaken på bussen på vägen hem som jag tog kl 09.45. Mellan 3 stationer som tar kanske max 2 min somnade jag säkert 3-4 gånger :P Lyckades dock hålla mig vaken när jag skulle av på min hållplats (somnade däremot hållplatsen innan :P)

2010-06-05 @ 19:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0