sommar, sommar, sommar

denna veckan har jag insett hur bra jag har det. alltså jag är verkligen lyckligt lottad. en funktionell familj, lätt för mig i skolan, världens bästa pojkvän och vänner och inga personliga problem, alla är friska och krya och jag har till och med en gammelmorfar i livet som spelar bridge på heltid. det finns så många som råkar ut för så jävla mycket skit utan att alls förtjäna det. man känner sig nästan skyldig ibland.

midsommarafton igår. för min del fick det bli i skanör med släkt och vänner där, det kändes lagom och jag hade dessutom lovat malte att följa med då han stannade hemma för min skull. till och med vädret bjöd till igår, bara några få droppar regn och inte särskilt kallt heller, till och med soligt då och då. började med lunch i ca 4 timmar, fyra rätter och snapsvisor och nubbar hit och dit. efter det var det dags för strutfotboll. ojojoj alltså. 6 mot 6 spelade vi på en gräsplätt utanför huset, vi stannade många besökare och det skulle inte förvåna mig om vi hamnar på youtube. själv var jag inte någon hejare, missade bollen fler gånger än jag träffade, avståndsperspektivet blir noll i dom där strutarna alltså. medan de andra jammade lekte jag med filippa, 2 år och världens sötaste unge. helt sjukt stora blåa ögon och konstant glad. de fina prydnadsgrodorna vid fontänen döptes till mormor och åsa. den stora tjocka blev åsa. inte helt utan influenser från mig kanske, men ändå!
senare begav vi oss till nästa hus och åt nattamat, löksoppa och pannkakor. jag och kusinerna satte oss och spelade kort, medan de andra fortsatte jammet, som urartade mer och mer under kvällens gång och slutade med obetalbara historier som gör sig bäst live från petter. allt som allt en trevlig kväll iallafall!

en extra tanke till malin och marcus. rubriken stjäl jag från amanda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0