jag tror du bär på en stor hemlighet, jag tror du bär på en våt dröm om liv

OM jag har varit tjurig idag. trött, förkyld och missnöjd med arbetsmarknadsdagen. hon som pratade om nv-yrken berättade bara om sitt liv och hur hon blivit kemist, och hur lite man skulle satsa på att bli forskare för då fick man ändå inte jobb. jaha? jag ville veta vad man kunde göra för olika saker om man utbildade sig inom kemi eller biologi eller fysik eller så. civilingenjören var rolig som fan, fast yrket verkar inte vara någon höjdare. fast han pratade iofs bara om data-delen. efter att ha gått på ytterligare två föreläsningar, anställningsintervju/cv och entreprenör, planerade vi vår engelskaredovisning. den kommer bli bra, jag känner det på mig.

när jag kom hem upptäckte jag att fysikblocket var slut, attans, så jag övningskörde till dalby istället så ellen kunde hämta saker på skolan. det gick riktigt bra idag, skönt! när jag kom hem bet jag i det sura äpplet, gick till affären och handlade ett block och började räkna. och räkna. 3 timmar satt jag ungefär, OCH JAG BLEV FÄRDIG! alla uppgifter i läroboken, har två att fråga om imorgon på lektionen men ändå. skönt, verkligen en lättnad. nu är det bara engelskaboken, men det känns okej. bara att börja läsa som är problemet.

innan du hoppar på din buss och målar hela himlen grå
finns det nåt jag vill att du förstår:
vilket håll du än går, så följer jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0