plötsligt ligger man väl under en spårvagn

den tragiska historian om tildas färd till dalarna. jag och pappa lämnade huset en minut i fem, då det brukar ta max 20 minuter att åka till stationen i lund. tåget gick 17.28. något vi inte räknat med var rusningstrafik. vi fastnade ca tio minuter vid ett rödljus mitt i stan, och tåget gick precis när jag kom till stationen. ja det är sant. fasen vad jag grät.

men, tacka gudarna för sista minuten och igår morse halv åtta satte jag mig tryggt på tåget efter att ha stått och väntat en kvart (haha ja, försiktighetsåtgärder till tusen). halv två var jag i johans famn igen. det har aldrig känts skönare.

igår åt vi lunch hos farmor, grönsakssoppa och glasstårta, sen handlade i och åkte hem och la oss och tittade på det kommande grey's anatomy-avsnittet. fy katten vad jag grät igen, för andra gången på två dagar. inte likt mig, måste ha varit några spår från all stressen dagen innan. när jag väl slutat gråta åt vi lite kvällsmat, sen la vi oss och tittade på en jackie chan(ja min stavning..)-film och åt chips, eller jag åt chips sen somnade jag. idag ska vi baka kanelbullar!

Kommentarer
Postat av: Amandaep

Men sötis! Du skulle ringt mig så skulle jag kommit och gråtit med dig hela kvällen! :( Tur att det fixade sig iallafall, saknar dig. Massor med kramar! <3

2009-05-21 @ 15:52:56
URL: http://toast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0