rocknroll dör aldrig, nej, kom tätt intill det är okej, so I can shake you

dag 11 - min dag

Klockan ringde först halv åtta, för jag hade tänkt att jag skulle springa på morgonen, det är ju skönt att ha det avklarat och så behövde jag duscha. Icke sa nicke, tänkte jag när jag tittade mot rullgardinen, kände på mig att det snöade och då kan man ju inte springa (det snöade inte). Åtta var jag tvungen att gå upp så jag masade mig ur sängen till badrummet och spegeln. Kom fram till att håret var tillräckligt fräscht för att inte se äckligt ut under jobbmössan, så jag struntade i att tvätta det. En annan fördel med det var att jag skulle bli tvungen att tvätta det på kvällen och om jag ändå skulle duscha igen kunde jag lika gärna springa också.

Vid halv tio-snåret var både jag och pappa klara så det bar av till Nova för sista julklappsracet. Första stoppet: elgiganten för att lämna in min trasiga telefon. 4 min. Andra stoppet: Cervera, köpte en julklapp. 7 min. Trejde stoppet: MQ, H&M, JC, slutade med att två julklappar inhandlades på MQ. 7 min. Ganska bra jobbat på en halvtimme (inklusive körtiderna mellan de olika affärerna, och att vår bil bara går att låsa upp på den ena sidan när det är kallt). Racerfart in till jobbet och jag var grinig hela förmiddagen men det blev betydligt bättre senare. På kvällen var Nour hungrig och köpte 2 bagels av mig, Caroline tappade hakan och jag kände inte ens igen henne.

Efter jobbet kom pappa och hämtade mig i Lund, då han passande nog skulle köpa sillfiléer på City Gross. Väl hemma åt vi kycklingcurry, sen planerade jag min morgondag via telefon, pratade lite med Johan och vips var klockan halv tio och jag kom att tänka på den där springturen. "äh, jag tar det imorgon" tänkte jag. Sen kom jag att tänka på duschen, och så kände jag mig tvungen att springa ändå. Min luring funkade!

Jag sprang tappert i snön, halkade omkring trots mina dobbar och kände mig lite löjlig. Då mötte jag en chihuahua som var ute och gick med sin husse. Han var lös (chihuahuan alltså, ja hussen också i och för sig men tänkte på hunden) så jag tänkte att det kanske inte var så bra att springa förbi så började gå, och så kom hunden fram till mig så jag böjde mig ner och skulle hälsa, varpå hunden fick VÄRLDENS utbrott och skällde ut mig. Husse skämdes och bad om ursäkt, jag sa att det inte gjorde något men jag blev lite besviken att Backe inte ville bli min kompis. Sen kom ett litet awkward moment, hur skulle jag springa iväg utan att vara oartig? Det slutade med att han sa ha det bra och gick. Bra lösning, det ska jag komma ihåg till en annan gång.

Slutligen har jag packat in två julklappar (troligen mina sista inpackningar i år) och duschat, nu bär det av mot sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0