but the choire in my chest is always stuck on the chorus

det blev b-slutspel igår och johan kom iväg som han skulle. tyvärr, eller jag vet inte. alltid tråkigt när han ska åka men väldigt tråkigt att missa tåg också även om det är "på rätt väg" eller så.

första riktiga skoldagen idag. är helt förstörd nu, var trött redan när jag vaknade trots tio timmars sömn i natt. har iallafall gjort vuxensaker idag; bokat om tandläkartid, betalat räkning och letat lägenheter. mhm you heard me. johan kanske börjar plugga i malmö, jag ska förhoppningsvis jobba på nöjesteatern och posten vilka båda ligger i malmö = bra läge att flytta ihop. det skulle verkligen vara toppen. fem av fem toasters.

en sak som också är vuxen (när man jobbar då) är att man inte har några läxor och prov. så på ett sätt är det väl en vuxensak att inte plugga också. det har jag iallafall inte gjort, vilket är dååligt. det katastrofdåliga samhällsarbetet är iallafall inlämnat nu, vilket är rätt skönt, då behöver man inte tänka mer på det. redovisning på onsdag och religionsprov på torsdag, på kristendom judendom och islam. jag behöver bara vg men om det är som förra provet måste man ändå lära sig i princip allt för att kunna få det. fick förresten tillbaka svenska nationella idag, fick jättebra på båda, särskilt uppsatsen, vilket känns skönt. det var värt att lägga en timme extra på nationella prov-dagen.

börjat fundera över livet igen. om vad jag ska plugga. är biomedicin verkligen kul? vad skulle jag annars bli? gå tillbaka till min gamla plan om lågstadielärare?
en sak som väger in mellan civilingenjör och lågstadielärare för min del är lönen. som civilingenjör behövs jag mer och får dessutom i princip dubbelt så mycket lön. egentligen borde det inte spela in om jag verkligen vill bli lärare, men eftersom det ändå gör det för mig så kanske det inte är värt det.
funderade på att bli någon inom kemi innan också. det hade kanske varit kul. biomedicinsk analytiker ligger fortfarande och gnager i bakhuvudet. för smalt? kan jag lika bra bli civilingenjör inom biomedicin och jobba med samma saker?

framtiden tar kål på mig.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Sammahär... ingen aning om vad jag vill göra efter gymnasiet...

2010-01-13 @ 00:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0