om jag tappar allt igen, det är möjligt att det händer, när det är svårt att hitta hem, du är min vän i livet

jennika verkar för tillfället vara min trognaste läsare och skriver kommentarer då och då, det uppskattas väldigt! för att svara på din fråga, innan spelade jag fotboll i torna hällestad och nu har jag bytt till hardeberga (mellan lund och sandby/dalby) efter att mitt förra lag lades ner. trivs bättre än jag någonsin vågat hoppats på, är ett riktigt toppengäng!

det har varit en lugn och rolig dag. gjorde färdigt kemilabbrapporten på matten så jag slipper det sen, lunchade med amanda (mycket trevligt!) och pluggade lite religion på den långa lunchhålan och redovisade på samhällen. vår underbara samhällslärare lyckades än en gång bevisa att hon är otroligt obegåvad. hon ifrågasatte min rubrik "Dagstidning vs. Kvällstidning" och menade att även en kvällstidning är en dagstidning. jag förstår poängen, men det är ganska uppenbart att dagstidning syftar till morgontidning, som hon ville att jag skulle skrivit. när hon frågat om jag menade morgontidning ifrågasatte hon om all fakta jag hade till arbetet då egentligen inte handlade om dagstidningen som morgontidning utan dagstidningen som alla dagstidningar. jag svarade att nej, jag har behandlat ordet dagstidning som en morgontidning, vilket även mina källor gjort. "hur kan du veta det?" jag kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det framgick iallafall att man åsyftade morgontidning när man skrev dagstidning. "det kan du inte veta." nähä, så jag är inte tillräckligt intelligent för att förstå vad de syftar på i en artikel. shithead. ibland gillar jag august starka ogillande mot henne - han ställde sig givetvis på min sida, tillsammans med anton. det tackar vi för!

efter skolan satte jag, filip och sally oss i biblioteket och skulle plugga religion och vänta på birger. blev väl rätt mycket snack och lite plugg. gick till vår nya syv också och frågade lite om högskola och liknande. hon visste verkligen ingenting. istället frågade hon om hur många poäng nv-musikarna läser. herre gud. tur att hon är så söt, annars hade man ju blivit tokig. pratade med malin en stund i telefon också, ibland undrar man vad som händer med folk!
när birger slutat gick vi allihop + jeppe och satte oss på café & le breve sf och fikade och skulle plugga lite mer. blev en del pluggat faktiskt, eller vi gick genom allt tillsammans. filip och sally la några briljanta kommentarer.
filip:
- muslinismen!
- han där david, en liten kille som slogs mot goliath!
- ni vet han som cecilia alltid pratar om.. sparta, kreta.. BRAD PITT!
och så sally:
- sally, var i europa bor det flest muslimer? hmm.. i indonesien!
- förhör mig på de fem sakramenten!!

var en underbart mysig eftermiddag, fler såna efterlyses! vi börjar redan ladda inför kemiprovet.

nu lyssnar jag på winnerbäck och njuuuter. hans nya album är verkligen så jävla bra. jag vill se honom igen, NU! fan vad livet leker.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Hahahaha! Vilka underbara kommentarer under ert pluggande =)

Hittar jag till en blogg som jag kommer ihåg namnet på så hittar jag oftast dit väldigt många gånger efter det ;)

Btw BLÄ på kemiprovet!! :S

2010-01-13 @ 23:17:27
Postat av: Amandaep

Haha, ja jenjen hon är minsann en bra bloggläsare hon. Mums mums, gillade lunchen också speciellt eftersom den var med dig såklart! Vi får göra om det. Ledsen att jag inte kunde fika med er idag, visste inte vart ni försvann så ringde direkt till vårdcentralen. Äh, vi alla får ta en fika snart igen :)

2010-01-14 @ 23:03:08
URL: http://projectme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0