solen i ögonen

ha, ha. ingen sol så långt ögat kan nå. ett jämngrått skikt på himlen av moln eller dis eller något annat väderfenomen, men sol är det iallafall inte. jag ville ju ha klarblå himmel, sol och stjärnklara, underbara sommarnätter. har bara varit en enda sån ändlös natt, fast det var passande nog natten till min födelsedag, med jagge christian och anton. på tal om det så saknar jag jagge, jättemycket. jag undrar varför han har en dum sommarstuga i vitemölla? fast jag har hört att han skulle komma hem idag. så får kanske springa dit och slå lite på honom och skratta och le innan jag åker till fille ikväll, om jag nu får vara med.

blev alldeles för sent igår, hade inte ens sällskap på msn men jag fastnade i att byta musik på mp3n, något som kunde behövas, blev himla bra. vid fyra låg jag iallafall och snusade i min säng, och vaknade till vid tio i morse och tänkte att nä, det är nog lite väl tidigt det här, somnade om, och vaknade senare och blev irriterad då jag upptäckte att vad som hade väckt mig var hemtelefonen, vilket är bland det värsta som finns, för då måste man hoppa upp ur sängen och rusa ner för trappan, för att sen upptäcka att man inte hann svara iallafall. så idag bestämde jag mig för att ligga kvar istället, och försöka somna om igen, ett bra beslut då det jag sen såg på nummerpresentatören att det hade varit en telefonförsäljare som hade ringt. iallafall kändes det lite halvsvårt att somna om, så jag tänkte kolla på klockan om jag faktiskt kanske borde gå upp - och den var tio över två. inte ens i mina svagaste stunder brukar jag sova över tio timmar i sträck! suck. så var denna dagen borta. fast ganska bra, desto mindre tid att slå ihjäl i väntan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0