go to bed world, sleep in peace

jag är verkligen dålig på att blogga. skyller på att det varit mycket denna veckan.

idag var det skolavslutning. jag älskar skolavslutningar! alla är så glada och tycker om varandra så mycket. först sjöng vi i aulan med kören och ensemblen ("ni vet att man är stolta över sina barn och jag är ju så stolt över er, ni var så duktiga, ja det var ni ju!") och så pratade maria hedelin och jennika läste julevangeliet, så var det dags att gå till klassrummet. ulla satte igång ett bildspel med bilder från sommaravslutning och julavslutningen förra året, hörjel, första veckan i ettan och diverse lektioner och utvecklingssamtal. så mysigt! sen sjöng vi mössens julafton ("kan ni inte göra det för min skull? jag har ju gjort det varje år!", "nähä minsann den är inte slut än, två verser kvar:D"). efter det åt vi kakor och sen dansade vi runt klassrummet och c-huset. efter det var det slut och nästan alla gick ner och åt gröt tillsammans i matsalen, sen stort kramkalas och så gav alla sig iväg åt vars ett håll..

.. nästan! inte vi såklart, jag amanda inessa anny och sallybally gav oss iväg till sally för att äta lussebullar och pepparkakor och dricka glögg och rimma och byta paket. så mysigt :D sally hade fått mig på sin lapp, inessa amanda, anny sally, amanda anny och jag inessa. finfina rim och paket måste jag säga, så fint så. ikväll blir nog en lugn hemmakväll, trots att det är avslutning, jag orkar inte göra något helt enkelt. middag hos grannarna med mamma och pappa, sen är mina plikter klara. förresten är det ju underbart att det är jullov! två jobbdagar kvar, två vanliga dagar, sen är det julafton! jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du min blogg förresten?...lusmatta.bogg.se

inessa

2008-12-19 @ 18:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0