I just wanna live while I'm alive

sjukdomstillståndet innehåller numera också feber, lite mindre halsont, lite mer snor.

ikväll blir det kompisar till familjen, julklappar och årets första julmat, inte särskilt sugen. julmat är inte min favorit precis, är mer än glad att det bara äts en gång om året. eller alltså, skinka, köttbullar och prinskorvar, möjligtvis revben och ostmackor såklart, men resten. inte my cup of tea helt enkelt.

vi fick en för tidig julklapp idag förresten, jag och ellen. ett pussel, det har nästan blivit en slags tradition, sen lägger vi det i mellandagarna. i år får det dock vänta tills jag och johan kommer hem så vi också får vara med. väldigt mysigt tycker jag, pussel är trevligt och avkopplande, så länge de är lite kluriga utan att vara omöjliga, det är bara tråkigt om man sitter en timme utan att lägga en enda bit.

en annan tradition vi har är att åka till min gamla dagmamma på lillejulafton och lämna ett paket, som varje år innehåller en ny tomte till hennes samling. hon blir så glad varje gång vi kommer ihåg henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0