rosegarden

lynn anderson, en gammal goding det :) sitter på pappas dator igen, dvs den jag använde innan. kollade genom gamla dokument, och hittade en sjukt fin text jag antagligen kopierat någonstans ifrån för längesen (kan inte tänka mig att jag skrivit den själv), all ära till den som har skrivit det

jag ritar snöänglar på ett papper,
försöker fylla ut deras leenden med dina leenden,
försöker få deras hår som ditt hår,
försöker få deras ögonfransar lika mörka som dina ögonfransar
och linjerna i deras händer ska likna dina,
och jag är dum som försöker få något lika sockersött som dig,
för mina änglar har inte ens en jordgubbsklänning
att springa runt i och låta vinden leka med.
och du. jag vill vara solen mot ditt förnster bara för att vara nära dig.
jag vill vara tårarna som faller från dina ögon bara för att vara nära dig,
och jag vill presentera mina händer för dina händer.
och du. jag skulle kunna räkna alla dina hårstrån, bara för att vara nära dig. nära dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0