and it breaks my heart

jag gillar amy macdonald. eller, på ett sätt känns det som att hon på sitt album skrivit samma låt 10 gånger men med olika tempo och sättningar. i två, möjligtvis tre, låtar är iallafall ackordföljderna identiska. lite tråkigt kanske, men jag har inte hunnit tröttna än, så jag rekommenderar :)

mamma har fått ett förfärligt ryggskott och kan knappt röra sig så jag har varit hemma och hjälpt henne att flytta och hämta saker och blanda mat och allt i stallet. känner mig som en bra dotter, och det är trevligt att vara med mamma ibland, det blir inte alltför ofta. det var dock fruktansvärt att vara i stallet. eller jag vet inte. att åka hem iallafall. eller att jag råkade göra en mathink tills imorgonkväll och mamma frös till och sa att jag kunde hälla tillbaks havren och ge honom morötterna, för den skulle ju inte behövas. hon började gråta sen när vi satte oss i bilen, och ni som känner min mamma vet att hon, precis som jag, inte gråter. jag klarar inte det. jag vet inte. efter imorgon är det över, på gott och ont.

ikväll var jag ute på promenad med malin. snön ligger kvar, det är jättekallt, helt vindstilla och stjärnklart. det finns inga kvällar det kan bli så vackert och stilla som när det är vindstilla och snö. det saknades bara att det snöade små spridda flingor, fast stjärnorna kompenserade det bra tycker jag. det var iallafall längesen vi sågs och mycket att prata om. vi gick till una efter en stund och fotade henne till malins skolarbete, sen följde jag henne hem och nu sitter jag här, borde plugga text till kören men jag orkar inte. cecilia får väl bli sur, eller så får jag öva på biologin imorgon, brukar ju funka alltid annars så varför skulle det inte göra det imorgon.

det var längesen jag uppdaterade er på hälsofronten förresten, munnen går mot bättre tider, trots fläskläppen hästen gav mig igår. dock har jag fått en början till en vagel i vänsterögat, känns som att någon är ute efter mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0