she was twenty thousand light years from home

"det är 70 mil synd om oss"

en vanlig dag, igen. ingen psykologi, skönt! förstår verkligen varför jag var så trött i ettan, nästan alla dagar var 8-16, nu blir jag helt förstörd om jag har en dag 10-16, 8-15 känns nog så jobbigt, även om det var som en välsignelse när de dagarna kom i ettan.
det var sista gången med de stora barnen i morse, skönt att jag snart ska få tillbaks mina onsdagssovmorgnar men jag kommer ändå sakna dom lite. vi hade fruktstund, mycket uppskattat! började skolan med biologi, han blir värre och värre för varje dag, idag skrev han ut ett papper från internet undertiden vi satt och väntade som han sen stod och läste innantill från. dessutom har han lagt till ett extraprov som fuckar hela planeringen, det finns en anledning till att dom har planeringskonferens i början av varje år - för att vi inte ska få helt sjuka veckor. biologi OCH fysikprov veckan efter slutprovet i kemi är fan inte rätt. sen lunch, jättestark köttfärssås med spaghetti, helt okej ändå. engelskaprov, discussion essay, storyn i sig blev väl bra eller vad man ska säga, men det där med "formal language" är inget för mig. suck, ska finslipa det sista innan jag åker till huddoktorn imorgon. ska kolla upp några leverfläckar eller hur det nu var. iallafall var det matte sen, som visade sig vara min sista lektion, logaritmer är ju lätt som en plätt, änsålänge är matte C inget svårt känns det som, men folk säger ju att det är derivatorna som skapar problem, vi får väl se. psykologin var iallafall inställd, skönt! så var hemma vid fyra istället för fem, stor lättnad.

har varit världens tråkigaste väder hela dagen, blåsigt och fuktigt i luften, sån kyla som tränger sig innanför kläderna. i all hast glömde jag dessutom att ta en sjal eller halsduk i morse. fy, det känns skönt att ha en riktig hemmakväll i fåtöljen med mig själv och min hosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0