som ett missfall till en obegriplig jord

nu sitter jag här, i johans stora hus med hans mamma och katten som enda sällskap. katten lämnade oss vid lunch för vi ville inte ge honom mer mat och hans mamma ligger där nere och läser i tron att jag pluggar flitigt här uppe. lat är vad jag är, men måste ta itu med svenskan*2 snart. och matten..

igår hade jag och johan åttamånadersdag och han gav mig frukost på sängen, vilken pärla. det gulligaste var faktiskt att han inte kom ihåg att vi hade månadsdag utan helt enkelt gjorde det ändå =) man blir ju glad. på dagen var johan i skolan och jag låg hemma och mös med katten och på eftermiddagen/kvällen var vi hos hans farmor och åt pannkakor och drack påskmust, mysigt. sally fyllde år också, 18 och gammal, hoppas hon lydde mitt råd och söp ner sig med folköl, haha ^^

i morse åkte johan till stockholm, som sagt. kommer hem ett i natt.. lite deppigt men ändå. halva dagen har iallafall gått! woho. när johan åkte vid åtta la jag mig i sängen, katten kom och kurade ner sig hos mig och så läste jag ut män som hatar kvinnor, sen somnade jag gott och katten också. vaknade vid elva av att telefonen ringde, första barnvaktsjobbet inkasserat, spännande! en 7 och en 10-åring, måndag är första passningen. ingen aning om vem de är, men brukar inte veta vad föräldrarna heter så kanske har träffat barnen ändå i samband med handslaget eller så. jaja, det ska bli kul iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0