losing you is like living in a world with no air

nu har vi kommit hem från gävle, eller innan idag, efter en jättemysig helg.
kom upp i fredags, packade upp lite och jag och johan gick en runda på stan, jag köpte ett par jeans för mitt presentkort på veromoda! när vi kom hem spelade vi lite kort innan vi åt kycklingklubbor och drack vin till kvällsmat. lite senare gick vi bort till festivalen och tittade på stora segelbåtar och senare också en liten stund på thomas dileva, fast han var försenad och så började vi frysa så vi struntade i det efter bara någon låt.
på lördagen vaknade vi till fint väder så hela förmiddagen låg jag och johan på däck och solade och läste. hääärligt. vi gick till hamnkrogen och åt lunch, och när vi väl var klara hade det dragit in massa moln. birgitta kände sig inte så bra så hon gick och la sig medan vi andra gick över till festivalen och tittade på båtbyggen och annat. på eftermiddagen sov vi en stund, sen blev det pizza och kaffe med päronkonjak innan vi gick till festivalen igen för att se p-floyd, ett slags coverband som (vilket namnet antyder) gör covers på pink floyds låtar. faktiskt helt okej, men jävlar vad det började regna. inga jackor hade vi heller så vi stod bara ut några låtar innan vi skyndade tillbaks till båten och värmde oss och spelade kort istället.

nu sitter jag och lyssnar på friidrott på tvn med ena örat och johan som spelar gitarr med andra. mysigt värre. det känns som att hela huset gungar, vant mig vid båten antar jag. ikväll har vi spelat ännu mer kort, det är så mysigt. jag vann båda spelen, till skillnad från igår då jag bara fick minus och minus. laget hade match ikväll, tråkigt att missa när det för en gångs skull är match med u-laget också. hoppas det gick bra för dom, önskar att jag hade kunnat vara med.

jag har lite kluven hemlängtan. jag längtar efter skåne och allt vad det innebär, men jag vill verkligen inte åka från johan. jag vill inte ens föreställa mig hur det ska kännas att sova ensam efter att ha haft sällskap 46 nätter i rad. ge mig höstlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0