det här är brustna hjärtans höst

nu har jag jobbat fyra av sju dagar. tre långa dagar kvar på posten, men det är värt det den 25 januari när lönen trillar in. idag fick jag räkna kort istället för att sortera, har nog räknat uppemot 5000 julkort idag. skönt att få sitta ner iallafall, det tycker höfterna och hälarna om. ryggen har inte heller klagat änsålänge. dock har jag dragit på mig världens huvudvärk idag, tror jag börjar få min årliga julaftonsförkylning. har varit sjuk de tre senaste jularna. party!

det snöar och snöar och snöar. ifall någon hade missat det alltså. ligger nog nästan fyra decimeter nu, såhär mycket snö har vi inte haft i skåne sen jag var liten. inte någon vit jul heller. hoppas verkligen det håller i sig, hade varit supermysigt. det ser faktiskt ut som att det kan göra det! minusgrader fram till torsdag. hos johan har de lite väl kallt enligt min mening, typ 25 minus dygnet runt. tror jag får göra som amelie och klä på mig hela garderoben när jag ska ut. det ska bli mysigt, det blir alltid varmt och skönt när man är två.

i fredags hade jag min sista julavslutning i livet. helt galet. vi hade jättemysigt, vi började i aulan där nv-kören sjöng och spelade på glas, flaskor och sågar, sen gick vi till d22 och fikade, gav nils och ulla paket och lekte lekar. vi avslutade med att ta varandra i händerna och dansa ut på skolgården, några varv runt granen i snön, upp igen och sen bröt ett stort kramkalas ut. jag tycker aldrig om min klass lika mycket som på skolavslutningarna, det är alltid lika varm och härlig stämning. jag kommer verkligen sakna er allihop.

när jag kom hem från jobbet idag hade mamma bakat lussebullar utan russin med kardemumma, fy bubblan vad gott! undrar vad som flugit i henne, min mamma bakar INTE. ingen bullmamma här inte. enligt ellen hade hon varit ett åskoväder under hela baket, får mig iallafall lite lugnare - det är mer likt henne.

imorgon ska jag spela julklappsspel med jenny agnes una och amelie och sen jobba eftermiddag, på måndag ska jag jobba förmiddag och sen spela julklappsspel med amanda anny sally och inessa, på tisdag blir det jobb och kanske barnvakteri, på onsdag hemma-jul med familjen och på torsdag är det julafton. lovely. i år har julstämningen verkligen infunnit sig till max. tror det är snön som hjälper till, om det hade regnat och varit grått ute istället hade jag nog inte märkt av att julen närmade sig.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Titta jag hittade till din blogg! =) (okej jag har hittat hit förr men det var ett tag sen)

Måste bara fråga dig, vad var det i paketen till Nils och Ulla?? =)

2010-01-06 @ 22:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0