perfectly lonely

har julpysslat idag, kokat ny knäck då min gamla blev väääldigt kladdig (denna blev bättre) och packat in massa paket, nu sitter jag och rimmar och lyssnar på john mayers nya album. änsålänge har jag bara gjort ett litet rim, till johans ena paket, men det blev klurigt och bra :) har kommit på en början på ett fyndigt rim till pappa. jag är ingen hejare på att rimma egentligen. mitt favoritrim genom tiderna är min kusins kusin lisas rim för två år sen (då var hon ca 7): "homer komer upp på din vägg, helt utan skägg". givetvis var det en affisch med homer på. fattar väl vem som helst! :)

spelade julklappsspelet idag med tjejgäng nummer 1, imorgon blir det med de andra, ska bli myspys! deras paket blev mycket finare, kände mig ambitiös ikväll. kanske det till och med blir små rim. det tvivlar jag dock på. vi ska leka i snön också, åka pulka och bygga snögubbar. jag älskar att det är snö nu när det inte snöar längre, det blir så ljust på kvällarna. och stilla på något sätt. som en ljuddämpare som ligger över hela världen och bara låter en vara ifred.

en kväll som jag minns är när jag, malin, agnes och una skulle gå till bussen från jenny en gång för längesen. det hade snöat hela kvällen och gjorde det fortfarande, och vi gick genom byn. det var bara vi ute och snön trillade alldeles stilla ner från himlen, inget annat hördes förutom våra fotsteg i snön. det var verkligen "a moment".

på posten har man mycket tid att tänka. idag har jag tänkt på julafton. mest på hur många av mina vänner som kommer få fira en helt annorlunda jul i år än vad de är vana vid. en tom jul. detta har verkligen varit brustna hjärtans höst. jag tänker på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0