try to say something that matters

imorse vaknade jag av att jag grät. kanske lite av väckarklockan också. drömde iallafall mardrömmar, jag hatar det.

idag fick jag sluta tidigt och följde med pappa till stan och handlade julklappar. ångrar mig varje gång jag ger mig in till stan med pappa, han hatar det och blir som en fyraåring och gnäller mest och stånkar och stönar. lite underhållande men mest irriterande.

ikväll vann jag en tvål och en blinkande jesus på julklappsspelet. när jag hade som flest hade jag sju paket, slutade med två. jag känner mig misslyckad. jag hatar att bli blöt men jag trotsade mitt missnöje och gick ut och lekte i snön med de andra. började med att brottas med sally i snön, sen kunde man lika bra köra på - då var jag ju redan blöt. en hel del pulka och ett kort litet snöbollskrig som slutade med att alla utom anny blev mulade. taktiken var alltså att inte mula någon annan. fiffigt.. det var väldigt mysigt faktiskt. när jag väl kom över min ovilja. man behövde inte tänka på alla måsten, utan fick vara barn ifred. när vi blev frusna gick vi in och åt många pepparkakor och lussekatter, drack glögg och hade det allmänt bra. jag tycker verkligen om er.

imorgon ska jag göra samhällsarbetet. jag SKA. och så ska jag slå in de sista julklapparna, jobba sista passet och bada jacuzzi med maria och johanna. det blir finfinfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0