de kunde säga vad som helst om mig, de kunde dra åt helvete

nu tror mamma det är körtelfeber johan har iallafall för det inte visar sig direkt när man fått det på dom där snabbtesten, så antagligen åker vi in och kollar imorgon. det positiva är att johan kaaanske kan stanna här lite längre, om han inte orkar åka tåg imorgon. skulle jag inte tacka nej till precis, fast körtelfeber är ju ingen höjdare. men det är mysigt att ligga i soffan, fastän man blir lite uttråkad. mamma har köpt kakao nu så snart blir det kladdkakebak, och sen har jag tömt diskmaskinen, tagit ut julgranen, dammsugat och bestämt mig för att göra ett rejält fotbollsryck och se om jag uppskattar det fortfarande, och isåfall fortsätta. så det är inte så att lovet passerat helt utan att jag gjort nytta. dessutom har jag oroat mig massa för johan, det måste väl också räknas?

jag har tänkt på en sak, om man lär sig framställa kött i laboratorium utan att använda substans från djur eller liknande, skulle vegetarianer då börja äta kött? om det inte var något som påverkade miljön negativt eller skadade djur borde det väl inte vara några problem? fast samtidigt har jag svårt att tänka mig vegetarianer börja äta kött, särskilt de som varit det hela livet.

Kommentarer
Postat av: iigyy

jag tror inte man skulle äta kött eller jaa jag fattar inte men det skulle ju va väldigt kemiskt konstigt och den vegetariska maten som redan finns är jätte bra och vissa gtrejer smakar nästan som kött... hmm

2009-01-06 @ 19:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0