mercy mercy mercy

hemma igen, borta bra men hemma bäst såklart. det har varit en kul vecka med mycket skratt och musik, kavalkad och jam varje kväll. vi har dessutom trotsat vädret och varit på stranden varje dag, vissa dagar satt vi dock och skakade i tjocktröjor. så nu är vi alltså hemma, rätt mycket tröttare och inte särskilt mycket brunare än innan vi åkte, men huvudsaken är ju att vi har haft kul och DET har vi.

ikväll var vi bjudna till rebecca, amelie och jp, men vi skippade allihop då jag vaknade med världens huvudvärk i morse. den sitter fortfarande i men är lite bättre efter åskovädret, men hur som helst var det skönt att få en lugn kväll hemma. jag och johan har legat på soffan och tittat på coupling hela eftermiddagen, mysigt!

mamma berättade en kul historia vid maten, hon och pappa passade en katt för längesen, gretajäveln, som under tiden de passade henne råkade ut för ett slagsmål så de fick åka till djursjukhuset och få henne ihoplappad. när de kom hem så skulle de tvätta såren och ge henne medicin, det gick bra de första dagarna men den tredje dagen när mamma skulle pyssla om henne så sprack hennes lår och det började pulsera ut var och blod. mammas första impuls var att rusa till telefonen och ringa till djursjukhuset:
"vi var hos er och fick katten ihoplappad. katten sprack precis!! jag vill reklamera, jag tänker inte betala ett öre!!!!"

imorgon ska jag och johan åka till stan/nova och köpa present till kusin erik som fyllde år i veckan. jag ska försöka hitta ett par jeans också, inte min favorithobby - dessutom brukar jag misslyckas. men vi får hoppas på det bästa denna gången! på eftermiddagen kommer biologilärar-fia och lilla julia ut och ska inspektera hästen. på söndag blir det släktkalas och på måndag smäller det!

Kommentarer
Postat av: Danne

Tack Tildufs :)

2009-07-25 @ 00:26:37
URL: http://danieldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0