you're just fucking up situations

det har allt som allt varit en jättebra helg. humöret har gått som en bergochdalbana men det har verkligen varit en superhelg.

dalmasarna kom vid två i torsdagsnatt, efter att jag ungefär sovit en timme. somnade igen vid tre och jag var inte på topp när klockan ringde klockan åtta i fredags morse. dagen flöt på, dalmasarna var i helsingör, vi var i skolan. på eftermiddagen var vi hemom och duschade och handlade innan vi begav oss till birgers sommarstuga i billinge. det regnade som fan på vägen dit, riktigt obehagligt att köra men vi kom fram iallafall. lagade en supergod middag, spelade kort, tittade lite på idol, sjöng lite, käkade chips och dansade loss på natten. hur kul som helst.

på morgonen väckte jag allihop vid tio, plockade fram frukost och vid elva-tiden lämnade jag, amanda, sally och jeppe de andra pojkarna med städningen, då jag skulle hem och spela träningsmatch i dalby. vi spelade helt okej, inte jättebra precis men inte dåligt heller. vi var väldigt blandat lag med folk som inte tränat på länge så det var helt okej. efter matchen kallade jörgen till sig mig och sa att han tyckte jag gjort min bästa match under säsongen och att jag hade fått en plats till SMP-sparken i växjö nästa helg, en sjumannacup på konstgräs inomhus. gissa om jag blev glad!
efter matchen tog vi oss hem igen och duschade, åt chili con corn som mamma lagat. inte min favorit, gillar inte bönor direkt, men de andra verkade tycka det var gott. jag var och pratade en stund med agnes och una, sen kom killarna och hämtade mig och vi åkte till sandby och tittade på körslaget. killarna i team ola vann! väldigt kul för dem, hoppas inte de blir olidliga bara. efteråt tittade vi på paranormal activity, jag sov en hel del men det jag såg var varken särskilt läskigt eller bra. eller ja. det beror väl på om man tror på det eller inte. skulle iallafall inte säga att den är sevärd. tillslut testade vi voddler lite, riktigt bra, och såg a boy girl thing. freaky friday all over again, men det var kul.

idag åkte pojkarna hem vid ett, och jag mamma och ellen åkte till mobilia, ellen köpte en assnygg klänning och jag köpte också en klänning, inte lika assnygg dock. eller haha, det låter som att jag köpt en ful klänning, så menade jag såklart inte, men hennes är lite mer finklänning än min. jaja, ska sluta babbla.

i veckan är det fullt schema, springa skola barnvakt imorgon, skola fika jobbmöte på tisdag, nationellt prov och träning på onsdag, skola och kanske farmor och farfar på torsdag, winnerbäck på fredag och SMP-sparken och eventuellt amelie också på lördag. jag är nog trött på söndag. precis som idag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad gullig du är! :) Känns skönt att någon peppar mig när jag inte gör det själv!

Som du säger, söka skadar ju inte!

2009-11-15 @ 22:15:05
URL: http://littleacorns.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tyckte också du gjorde en bra match. Det var ju inte så ojämnt som siffrorna låter. De fick några enkla mål. Tyckte du tog för dig bra och var bra med i våra anfall.

2009-11-18 @ 19:14:34
URL: http://helenaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0