det känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig som följer mig vart jag än går

blogginlägg en gång om dagen numera, ska försöka hålla i det faktiskt, det är ju ändå trevligt att blogga.

jag förstår inte meningen med att vi ska ha ehl varje fredagsmorgon. ehl är spykens motsvarighet till klassråd, och våra ligger första lektionen på fredagar, 9.10. detta innebär att jag måste ta bussen 8.05 istället för en timme senare som jag hade behövt om vi inte haft denna meningslösa lektion. det vi gör på ehl är att komma dit, fråga om elevrådet eller någon i klassen har något som behöver tas upp (90% av gångerna är svaret nej). det tar ca 5 minuter och sen slutar vi, kvart över nio. dvs, 45 min till nästa lektion. jag fattar det inte. det är helt jävla värdelöst. idag försökte jag få ulla att förstå det, men hon sa bara att vi visst brukade ha saker att ta upp, t ex prag har vi ju pratat om mycket nu, men det var för att det skulle vara betalt i tisdags och då var vi ju tvungna att ta upp det på matten på måndagen för att se till att alla visste det. suck.

nu när jag klagat färdigt över ehl kan jag fortsätta klagandet en stund till, fick varken kemi eller religionsprovet idag, attans bananer, trodde att catti skulle vara en snabb rättare och ulla är ju känd för sitt snabba rättande, men icke. denna gången tyckte ulla inte det var lönt att rätta förrän alla hade gjort provet tydligen. jaha. då kan vi ju vänta några månader till innan vi får det.

nu är jag färdigklagad! sitter nöjd och glad vid datorn, har precis ätit först pilgrimsmusslespett med vitt vin till, sen kalvkotlett med souvlakikrydda, råstekt potatis och vitlökssmör och rött vin till, gott! ellens kompis är också här på besök, satt med när vi åt. hon var riktigt trevlig, det känns som att de börjar komma ifatt en i ålder. konstigt.
ikväll blir det party i solbyn haha, jag och una ska bara dit någon timme, hon behövde plugga och jag känner mig sjukt trött efter dagen och veckan, men det blir nog kul! imorgon ska jag städa lite och plugga på dagen, på kvällen ska jag till jeppe med inessa och birger och laga mat och titta på fotbollen. känner peppen! det ska bli riktigt kul, det är något visst med att äta tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0