I know you want me

på amandas begäran kommer här ett inlägg!

vädret den här veckan har varit det konstigaste på länge. eller egentligen inte, men varje morgon när man går ut är det ca 8 grader, dvs SVINKALLT, och så klär man på sig och klär på sig och klär på sig, men mitt på dagen svettas man fastän man tagit av både jacka och tjocktröja. igår var det inte så, det var lagom med jackan och tröjan och till och med sjalen på så idag klädde jag mig ännu lite varmare, men tji fick jag och så varm jag var på lunchen. fy.

dessutom börjar jag få ångest över körteorin. det är mindre än tre veckor kvar nu och tidigt på onsdag morgon ska jag åka till rhodos så då försvinner en veckas plugg. egentligen oroar jag mig inte förutom över en sak - alla internettester på körskolan måste vara klara innan teoriprovet, annars bokar de av provet hur redo jag än är. det känns jättejobbigt, jag har inte mycket tid att sitta på körskolan och när jag har tid har de lunchstängt. hur värdelöst är inte det?! dessutom vet jag inte hur långt innan jag behöver vara klar. är det två dagar innan är det lugnt, då har jag rätt många dagar till jag hinner plugga men om det är en vecka innan? då måste jag bli klar med allt på måndag och tisdag. jag orkar inte.

idag har varit en lugn dag. på fysiken förberedde vi oss för provet, kändes inte sådär jättebra precis men efter en hel helgs pluggande så hoppas jag känna mig lite säkrare tills på tisdag, iallafall vg-säker. vågor har jag inte haft jättesvårt för egentligen men idag blev det fel hela tiden. jaja. på kemin pratade vi om isomeri som för min del hittills känns som grekiska. det brukar släppa efter ett tag. lång lunch då biotekniken var inställd, spenderades i solen med birger och inessa, och sist var det religion där vi fick sluta jättetidigt och börja med våra egna fördjupningar om asiatiska religioner. jag valde konfucianism eller något i den stilen, ska göra arbetet under greklandsresan, woho! ..
efter skolan träffade jag malin och agnes och handlade inför morgondagen, börjar tycka att det ska bli riktigt kul med partaj faktiskt. mysigt att vara hemma i byn också.

förutom festen blir det helhelg med mamma, ikväll ska vi äta gott och titta på tv, imorgon ska vi åka till mormor och morfar och äta lunch och på söndag ska vi rösta i kyrkovalet. både jag och mamma blev haffade utanför affären idag, gick där i min egen lilla värld och tittade på omgivningen och så hoppade han på mig, blev livrädd! "vill du att vår kyrka ska få stå kvar?" jaa det vill jag väl, tänkte jag. "då MÅSTE du rösta i kyrkovalet!!" jaja okejdå.
på söndag ska jag och amanda dessutom baka till matten, vad det blir för något får vi se, något gott iallafall haha, och så ska vi skriva projektplan till projektarbetet.

förresten fick jag reda på idag att min praktikplats är så gott som säkrad, på sjukhuset blir det, ska prata ikväll om vad jag kan få för område och sen ska jag ringa en eventuell handledare på måndag. spännande!

Kommentarer
Postat av: Beccs

men VA?!?!?! Skojar du med mig nu eller? INGEN har sagt till mig att datatesterna måste vara klara innan teorin :O



Vilka är det som måste vara klara, bara de första 4 faserna eller även slutrepetitionen och allt det sista? :S Tacksam för svar på msn! :) puss(L)

2009-09-29 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0