settle together

Igårkväll var jag, Jenny och Jagge hos Nille och bakade kladdkaka och tittade på uterum. Verkligen jättemysigt, det är kul att återuppväcka gamla minnen och kombinationer av människor. Nu ska jag snart till Jenny på "klädbytardag" med henne och Amelie (haha vi var visst inte så många som kunde..). Får se om jag får med mig några guldkorn hem, man kan ju alltid hoppas! Efter klädbytardagen åker jag nog ut och tittar på Hardeberga DFF, alltså U-laget, mot Torn. De borde vara revanschsugna efter vår förlust igår!

Idag fyller gammelmorfar Thage 95 år. Han är hur pigg som helst, och det ger mig ändå lite hopp. Även om alla mor- och farföräldrar börjar bli gamla så kanske de ändå har åtminstonde 15-20 år kvar. Det finns iallafall en chans, och det glädjer mig.

Jag gjorde en insats och städade hallen innan, DET behövdes. Det gick knappt att öppna dörren in till köket för det var skor överallt. Nu har jag slängt ut alla vinterskor (eller in i garderoben), kastat några par alldeles för trasiga skor och ställt resten i ordning och dammsugit. Bra jobbat! Ikväll får det nog bli kemiplugg, det känns som att det är dags att ta tag i det där.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Usch påminn inte om kemin... jag borde verkligen börja läsa det men jag känner inte alls för det...

2010-04-18 @ 20:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0